VDA Telšių dailės fakultetas

Bendrabučio apdo­va­no­jimų akimirka

Kai kuriems ir vėl artėja metas spręsti kur stu­di­juoti, tęs­dami savo infor­ma­ci­jos rin­kimą apie meni­nių spe­cia­ly­bių mokymo įstai­gas Lietuvoje, šį kartą pri­sta­ty­sime jums Telšių dai­lės fakul­tetą. Dailės aka­de­miją, ypač jos fakul­tetą Vilniuje, žino jei ne kiek­vie­nas, tai tik­rai dau­ge­lis, Kauno ir Klaipėdos fakul­te­tai keliauja į ant­rąją vietą, o Telšių į tre­čiąją arba išvis į neži­no­mybę. Ką pada­rysi, taip jau yra, kad dau­ge­lio jūsų pasi­rin­kimą apspren­džia pats mies­tas. Apie miestų ypa­tu­mus ir blo­gy­bes daug nekal­bė­sime, tačiau papa­sa­ko­sime apie Telšių stu­dentų gyve­nimą. Su jo užku­li­siais susi­pa­žinti mums padėjo juve­ly­riką stu­di­juo­janti Kristina Misiūtė.

Tapybos paskaita

Gal galė­tum mums papa­sa­koti apie savo spe­cia­lybę, ko mokoma Telšių fakultete?

Pirmame kurse išmoks­tami visi pag­rin­dai, suži­no­mos metalų savy­bės, pra­de­dame dirbti su mel­chi­oru, variu, žalva­riu, įgūdžius tobu­lina ele­men­ta­rūs dar­bai su metalu (pjo­vi­mas, lita­vi­mas, kali­nė­ji­mas…). Taip pat pir­mame kurse visi keliauja į kalvę — nedi­delė, žinoma, pur­vina vieta, bet smagu, mer­gi­nom irgi patinka, man patiko. Nuo antro kurso visose paskai­tose ver­ti­na­mas lais­vu­mas, ori­gi­na­lu­mas, for­mos plas­tika, tapy­bos paskai­tose esame neri­bo­jami, ver­ti­na­mas abstrakcionizmas.

Juvelyrika — pakan­ka­mai bran­gus moks­las, įran­kių Lietuvoje kol kas galima įsigyti tik dve­jose vie­tose: Vilniuje ir Šiau­liuose (čia ran­dama dau­guma įran­kių), viso­kie papil­domi ran­dami pas sene­lius garaže. Dirbtuvėse daug įren­gimų, yra net įran­kiai kuriuos aka­de­mija turi ir duoda stu­den­tui, ko tik­rai nėra užsie­nyje, kur turi visus įran­kius įsigyti pats. Reguliariai nuper­ka­mos ir nau­jos stak­lės, saky­čiau stu­dentų porei­kiai pil­nai paten­ki­nami. Apie kitas spe­cia­ly­bes labai daug neži­nau, bet pas mus be juve­ly­ri­kos dar siū­lomi: gami­nio dizai­nas, baldų dizai­nas, tri­ko­ta­žas, skulp­tūra ir kalvystė.

Juvelyrikos dirb­tu­vės

Apibūdink bendrą Telšių dai­lės fakul­teto atmos­ferą, ar bendraujate?

Atmosfera tik­rai gera, mūsų čia apie 200, gyve­nam kaip šeima, su dės­ty­to­jais bend­rau­jam tik­rai gra­žiai. Įsivaiz­duo­kite, kad dės­ty­toja prieš pat per­žiū­ras parašo žinutę 12-​tą valandą nak­ties, pra­šy­dama, jog ją paža­din­čiau 6-​tą ryto (vis­tiek pas­ku­tinė nak­tis bemiegė) ir taip su dau­ge­liu, žinoma rei­kia mokėti bend­rauti, nėra jokio dės­ty­tojų igno­ra­vimo, gali visada paskam­binti ir paklausti infor­ma­ci­jos, para­šyti žinutę ir tau bus atsakyta.

Kur apsi­stoja atvykę stu­den­tai, ar turite savo bendrabutį?

Galiu patvir­tinti, jog tokio bend­ra­bu­čio tik­rai nie­kur nera­site — pas mus savo­tiška anar­chija. Pavasariais visi susi­ren­kame lauke, mūsų bend­ra­bu­tis vie­nin­te­lis Lietuvoje pasta­ty­tas prie ežero, kuriame lau­žus, gro­jame gita­ro­mis, jau­kūs vaka­rai būna. Patys bend­ra­bu­tyje dažome sie­nas kori­do­riuose, pri­si­gal­vo­jam viso­kių akcijų, bend­ra­dar­biau­jame su Telšių savi­val­dybe, kul­tū­ros cen­tru. Telšiai naktį gana pavo­jingi, na jei eini vie­nas ar dviese, o šiaip, jauku. Čia kal­vota vieta, nekeis­čiau šitos vie­tos, kūry­bai pui­kiai tinka.

Juvelyrikos dirb­tu­vės

Šiek tiek dau­giau apie juve­ly­riką Telšiuose:

Tai uni­kali stu­dijų prog­rama Lietuvoje, for­muo­janti metalo dai­li­nin­kus su uni­ver­si­te­ti­niu aukš­tuoju (baka­lauro) išsi­la­vi­nimu. Metalo menas — tai dizaino sri­tis, atsklei­džianti metalo plas­ti­nes gali­my­bes. Tai uni­ver­sali medžiaga, nau­do­jama kuriant funk­cio­na­liąją juve­ly­riką, juve­ly­rinę plas­tiką, mažą­sias deko­ra­ty­vi­nes for­mas, rel­je­finę plas­tiką (meda­lius), stalo įran­kius ir indus, bal­dus ir jų deko­ra­ty­vi­nes konst­ruk­ci­jas, mažo­sios archi­tek­tū­ros ele­men­tus, inte­rjero ir eks­te­rjero frag­men­tus, objek­tus architektūroje.

Be spe­cia­ly­bi­nio paren­gimo, stu­den­tai įgyja bendrą huma­ni­ta­rinį išsi­la­vi­nimą, lei­džiantį ori­en­tuo­tis kul­tūrų isto­ri­nėje aplin­koje, mūsų tau­tos kul­tū­ri­niame pavelde, daryti įtaką aplin­kos kul­tū­rai ir estetikai.

Juvelyrikos dirb­tu­vės

Metalo plas­ti­kos kated­roje pir­mai­siais metais stu­di­juo­jami kom­po­zi­ci­jos plokš­tu­moje ir erd­vėje pag­rin­dai, kal­vys­tės prad­me­nys, metalų tech­no­lo­gi­jos ir nesu­dė­tin­gos tech­ni­kos, pro­jek­tuo­jami ir prak­tiš­kai įgyven­di­nami pačių stu­dentų kom­po­nuoti žiedai, segės, apy­ran­kės, kal­viš­kos gam­tos for­mos. Tikslai: pir­moji pažin­tis su meta­lais ir jų spe­ci­fika, tai­ko­mo­sios dai­lės kūri­nio kom­po­zi­ci­jos suvo­ki­mas, gali­mybė rea­li­zuoti savo idėją.

Antraisiais stu­dijų metais užduo­tys sudė­tin­gėja: ski­ria­mas dėme­sys daikto funk­ci­jai, for­mai, emo­ci­jai, temos ir kul­tū­ri­nio kon­teksto inter­pre­ta­ci­jai. Projektuojamos plokš­te­lės gyvo­sios gam­tos moty­vais, indai, papuo­ša­lai, kom­po­zi­ci­niai objek­tai su tam tik­ro­mis užduo­ti­mis. Praktiniame darbe toliau vys­to­mos tech­no­lo­gi­jos, darbo įgūdžiai, keliami didesni rei­ka­la­vi­mai (pre­ci­zija, este­tika, funkcionalumas).

Įren­gimų stu­den­tams netrūksta

Trečiame kurse stu­den­tai ieško savito mąs­tymo ir raiš­kos būdų siu­že­ti­nėse kom­po­zi­ci­jose, žmogaus vaiz­da­vime, daikto-​kūrinio matyme šiuo­lai­ki­niame kul­tū­ri­nės aplin­kos kon­tekste. Projektavime patei­kia­mos temi­nės užduo­tys, kuriami juve­ly­ri­kos, mažo­sios plas­ti­kos daiktų gru­pės, komp­lek­tai. Skiriamas dėme­sys idė­jai. min­ties para­dok­sa­lu­mui, kon­cep­ci­jos gilu­mui, meni­nės sti­lis­ti­kos vie­no­vei. Įgyven­di­nant idė­jas nau­do­jama vis dau­giau įvai­rių tech­no­lo­gijų tech­nikų medžiagų. Pasitelkiama meistrų pagalba: lie­ji­mui iš sida­bro, žalva­rio, sida­bra­vi­mui, gra­vi­ra­vi­mui laze­riu ir pan.

Ketvirtame kurse pro­jek­tuo­jami objek­tai inte­rje­rui, eks­te­rje­rui, ugdo­mas archi­tek­tū­ri­nio kon­teksto suvo­ki­mas. Kita stu­den­tams tei­kiama užduo­tis — laisva tema. Tai įžanga bai­gia­ma­jam baka­lauro stu­dijų dar­bui. Šios užduo­ties tiks­las rasti domi­nan­čią temą, rinkti medžiagą, daryti pir­muo­sius prak­ti­nius ban­dy­mus dip­lo­mi­niam dar­bui, kuriam ski­ria­mas aštun­ta­sis semestras.

Studijų metu dės­tomi dai­lės pag­rin­dai (pie­ši­mas, tapyba, skulp­tūra), huma­ni­ta­ri­niai moks­lai (dai­lės isto­rija, baltų kul­tūra, lie­tu­vių liau­dies menas. Rytų kul­tūra ir menas, filo­so­fi­jos pag­rin­dai, meno filo­so­fija, este­tika, kal­bos kul­tūra, vaizdo ant­ro­po­lo­gija ir kt.).

Senasis Telšių dai­lės fakul­te­tas, kuriame atei­tyje tiki­masi įkurti Meno Inkubatorių

Už suteiktą infor­ma­ciją dėko­jame Kristinai Misiūtei.

Daugiau infor­ma­ci­jos apie mokymo įstaigą čia.

Aleksandr Pasevin
Apie autorių:
Aleksandr Pasevin
Alekandr Pasevin yra Art Pit kūrybinis strategas bei dizaineris, atsakingas už organizacijos meninius sprendimus. Aleksandras taip pat aktyviai domisi naujosiomis technologijomis, jų sąsaja su kūrybiškumu bei panaudojimu kultūrinės organizacijos veikloje. Aleksandras nemėgsta ilgų diskusijų bei svarstymų ir dažnai greitai išsako savo... Skaityti toliau > >
Šis įrašas publikuotas kategorijoje: Studijos
Tavo Komentarų vieta Skaityk - Reaguok
Jei išdrįsi
  • Vytė
    kovo 23, 2009
    12:38 am

    Visada traukė šičia.. Tik gaila, kad pag­rinde tai­ko­moji — deko­ra­ty­vinė vyrauja.. :/​Beje, yra Lietuvoj spe­cia­ly­bių ori­en­tuotų labiau­sia į piešimą?

  • Aleksandr Pasevin
    kovo 23, 2009
    1:18 am

    Tikriausiai gra­fika :] Dar skulp­tū­roje kiek žinau labai pie­ši­mas svarbu, bent jau akademinis :]

  • pkmk
    kovo 23, 2009
    1:52 pm

    čia links­miau­sia vieta: “Telšiai naktį gana pavo­jingi, na jei eini vie­nas ar dviese, o šiaip, jauku.”

  • Marija
    kovo 23, 2009
    10:08 pm

    dėl to jau­kumo tai tik­rai :) ten jau rei­kia išmokt kada ir pro kur galima eit,kad nesu­taptu su vie­ti­nių šposais.

  • vytė
    kovo 24, 2009
    3:18 pm

    Nesuprantu kame tas pavo­jin­gu­mas, apart susi­šau­dymą nema­čiaiu. Ištie labai jauki ir graži vieta.. Man čia patinka, labai neno­riu išva­žiuot iš čia… (((;’

  • Ernesta
    kovo 25, 2009
    12:24 am

    Jo tel­siai tik­rai jega, pra­ei­tais metais tusi­no­mes, paliko tik­rai neis­dil­doma ispudi:) ir siaip daug rim­tes­nes dirb­tu­ves turi negu vilnius:/

  • as
    kovo 27, 2009
    12:10 am

    Telsiai yra pati nuo­sta­biau­sia ir gra­ziau­sia vieta, kokioj galima leisti gra­ziau­sius stu­diju metus, nes tie metai, einan­tys cia, tik­rai patys patys gra­ziausi. vien del zmo­niu, kuriuos cia randi, o kur dar stu­di­jos ir pan. smagu labai. nekeis­ciau nei i Vilniu, nei i dar ka nors ;)

  • navickasartist
    kovo 27, 2009
    2:35 pm

    Apie juve­ly­rika ir kal­vyste. Sakyciau, Telsiai ruo­sia metalo dai­li­ninku elita. Sakau, METALO DAILININKU, o ne juve­lyru ir ne kal­viu. Visgi menai, o ne ama­tas yra pir­moje vie­toje. Cia moko­mes gero­kai dau­giau nei buti juve­lyru ar buti kal­viu. Kita ver­tus, esame pri­ri­sti prie medzia­gi­skumo– musu kuri­niuose turi domi­nuoti meta­las. Bet gal ir gerai– tuo mes issi­ski­riame. Sios spe­cia­ly­bes pri­va­lu­mas, kad jau nuo pirmo kurso tech­no­lo­gi­skai esi paje­gus daryti viska– zie­dus, apy­ran­kes, seges, skulp­tu­ras, zodziu viska, uz ka gali gauti gerus pini­gus. Kitas pri­va­lu­mas– nesunku susi­ra­sti labai gerai apmo­kama darba pagal spe­cia­lybe– reik tik nebi­jot bend­raut su zmo­ne­mis ir visos durys tampa atviros

  • navickasartist
    kovo 27, 2009
    2:47 pm

    Apie miesta. Na, mano aki­mis, Telsiai ne mies­tas, o mies­tu­kas. Jis nedi­de­lis, viska galima apvaiks­cioti pes­cio­mis. Graziausias vasara, kada orai silti– tada tik­rai labai jauku, gamta cia nuo­stabi. Aplink daug ezeru, gra­ziu vietu. Bet ziema, man asme­niskai, cia niuru.. nors, ka veikti atran­dame. Uzsala eze­ras– rojus tiems, kas megsta paciu­zas arba savi­zu­diska zve­jyba ant ledo :)

  • navickasartist
    kovo 27, 2009
    2:57 pm

    Darbas ir links­my­bes. Mes tik­rai labai daug links­mi­na­mes. Esame stip­rus ir drau­gi­skas kolek­ty­vas. Bet vyrauja har­mo­nija– labai daug links­mi­na­mes ir labai daug dir­bame. Nors esame drau­gi­ski ir bend­rau­jame ne tik tar­pu­sa­vyje, bet ir su des­ty­to­jais– dis­ci­p­lina cia irgi griezta. Visi visus pazista, atsi­mena (juk musu tik 200). Del sios prie­zas­ties turime lan­kyti visas paskai­tas– cia nie­kur nuo nieko nepa­si­slepsi.. Tada esi pri­ver­tas tobu­leti. Kada tai pajunti– nebe­nori sustoti.

  • dailioks
    kovo 28, 2009
    1:02 am

    skai­tau ir zaviuos– kiek optimizmo,idealizmo ir kaip toli nuo rea­lizmo:-) deja bai­gus sia zavia mokyk­lele ir pasi­dai­rius po pasauli– pama­tai kad visgi tai tik meno duobe:-) gyve­ni­mas ten zinoma uzliu­liuoja savo spe­ci­fis­kumu, bet kai iseini is transo ir pame­gini eiti pro ” atver­tas gali­my­biu duris” pama­tai, kad eiti nera kur ir kad visgi ta pro­vin­ci­jos mokyk­lele daug dave, bet kazko lllll­la­bai pagai­lejo. Pelke ten, deja…

  • asdabartikV
    kovo 29, 2009
    6:24 pm

    Nagi nagi aka­de­mija ne darbo birza. Jau nuo pacio zmo­gaus pri­klauso kaip ver­sis su igy­to­mis zinio­mis pasaulyje.

  • dailioks
    kovo 29, 2009
    11:17 pm

    darbo bir­zoj tokios “aka­de­mi­nes” fra­zes, kaip metalo meno eli­tas pra­randa skam­besi:-) igy­tos zinios labai pra­ver­cia, bet dirb­ti­nes ambi­ci­jos ir iliu­zi­jos tik trugdo . Objektyvumo smar­kiai truksta toj aplinkoj.

  • Tiesiog...
    kovo 30, 2009
    2:32 pm

    objek­ty­vu­mas mene = van­duo dyku​moj​.Ir tai visi­skai nepri­klauso nuo aplinkos.Dirbtines ambicijos,ar ne — cia nuo zmo­gaus pri­klauso ir sekant meno istorija,ambicijos — tai variklis,padejes sukurti gar­siau­sius sedev­rus (pri­klauso tik nuo to,ar tei­singa linkme jas kreipi).O del iliuziju,tai ne visi ju turi — cia kiek­vieno asme­ni­nis dalykas.

  • dailioks
    kovo 31, 2009
    6:38 am

    Objektyvuma ita­koja aplinka . Kuo ji ivai­resne ir pla­tesne, tuo dau­giau objek­ty­vumo gali tike­tis. Mazoj pro­vin­ci­jos mokyk­le­lej, kur vieni su kitais vie­naip ar kitaip susyje, natu­ra­liai issi­krei­pia tiek poziu­ris i pro­fe­sio­na­luma, tiek ambi­ci­jos, tiek saves maty­mas bend­ram kontekste.

  • navickasartist
    balandžio 1, 2009
    4:07 pm

    Juokinga. Nezinau, kas jus ir kodel nesu­ge­be­jot dai­ry­tis aplin­kui… Ir isvis, ko i ta darbo birza vaiks­tot, kada vis­kas sioj “pro­vin­ci­jos mokyk­le­lej”, kaip jus vadi­nate, yra ir taip ant leks­tu­tes padeta. O kad nesu­ge­bat ar nesu­ge­be­jot to pasi­imti tai cia rys­kus jusu objek­ty­vumo tru­ku­mas. Pabreziu– JUSU, o ne “pro­vin­ci­jos mokyk­le­les”. Jau vien des­ty­to­jai kiek gali­my­biu mum sutei­kia: vezioja musu dar­bus po paro­das ir ska­tina jose daly­vauti. Patys kisa mus i ivai­rius meno pro­jek­tus, bend­rauja– visi keliai taip ir veriasi. Taip susi­pa­zis­tame su kitais lie­tu­vos, o kar­tais ir uzsie­nio meni­nin­kais: juos tik uzkal­bink– papa­sa­kos tau viska, o nere­tai ir darbo pasiu­lys. Nereikia net meni­ninku, vien des­ty­toju uztenka papra­syti rei­kiamu kon­taktu del darbo ar kitu dalyku. Pats visa tai paty­riau. Todel dra­siai galiu teigti, kad visas tas opti­miz­mas nera muilo bur­bu­las. Esu Telsiu Dailes Fakulteto stu­den­tas ir esu vel­niskai tuo patenkintas!:)

  • dailioks
    balandžio 2, 2009
    9:11 am

    nie­kas nesi­ke­sina i tams­tos vel­niska pasi­ten­ki­nima:-) kai rea­liai pra­desi gyventi is “eli­ti­nio metalo meno” tada gal ir padiskutuosim

    ar objek­ty­vu­mas nei­giant bet­ko­kia kri­tika imanomas?

  • Mis. Kristina ;]
    balandžio 7, 2009
    8:55 pm

    puiki min­tis : maza pro­vin­ci­jos mokykla , subjektyvumas.

    nuo kada mena ivis gali ita­koti kokie nors erd­vės ypa­tu­mai, menas jau pats savaime yra sub­jek­ty­vus daly­kas. Visa laika, yra kaz­ko­kios for­mu­les, tai­syk­les, bet didziaja dali darbo sudaro kon­cep­cija, jei ji kam nors nepa­tiks , vadi­nasi, busi iver­tin­tas mazu pazy­miu. nera tai­syk­liu apri­bo­jan­ciu “geras”, “blo­gas” “patinka” nepa­tinka” — sub­jek­ty­vu­mas cia ;]
    Yra tik tei­sin­gai atlik­tas– cia yra objek­ty­vumo fak­to­rius. Ponas ar ponia, jus esat tei­sus, nes cia tik­rai objek­ty­vumo nera kur nereikia.

    jeigu jums nepa­si­seke pasiekti to ko tike­jo­tes stu­diju metais– tai nor­malu, bet gal­but nestip­riai len­kete duru ran­ke­nas? supran­tama , jog esat nusi­vy­les. nie­kas nesako, kad bai­ges bet koki uni­ver­si­teto ba busi lau­kia­mas iss­kes­tom ran­kom. pirma paciam rei­kia ieskoti gali­my­biu, kol veliau jos pacios taves ieskos. baigiau.

  • dailioks
    balandžio 16, 2009
    8:38 am

    Mes kal­bam apie skir­tin­gus daly­kus . I menini lygi gal nesi­gi­lin­kim, lai­kas viska isai­skins, o siu­ly­ciau tie­siog konk­re­ciai apsi­dai­ryti kur, ka ir kokios yra gali­my­bes isi­dar­binti igi­jus sia siauro pro­fi­lio spe­cia­lybe, o jei kal­beti apie menine “eli­tine” juve­ly­rika, tokiu gali­my­biu nera. Patrauklesnis ir tiks­lin­ges­nis kelias– kurti auto­rine juve­ly­rika, tam rei­kia lll­la­bai mazai:) dirb­tu­viu, medziagu, kelis metus inten­sy­viai dirbti, kurti, daly­vaut paro­dose, visur kur ima­noma ir jei sitaip bent kaip nors issi­lai­kysi– gera pra­dzia. Pasidairykit tie­siog, ka vei­kia didzioji dau­guma kolegu baige sia mokyk­lele, aisku jie tur­but maziau gabus, verz­lus ir t.t ir t.p
    nieko asme­nisko
    baigiau:-)

  • Milda
    birželio 20, 2009
    1:30 pm

    Sveiki, jei nesunku gal galetu kas papa­sa­koti apie Fotografijos ir medi­jos meno stu­di­jos, kas buna per stuo­ja­muo­sius, kokios uzduotis?

  • Mis. Kristina ;]
    birželio 25, 2009
    1:05 am

    daly­kas tas kad pas mus tokios tel­siuose nera , Milda, ne ten krei­piesi ;] na o jei kalbi apie pasi­ren­ka­mus daly­kus TDF ;]- tai visa tai, tera tai ka pats ismoksti.

  • ODM
    rugpjūčio 10, 2009
    12:36 am

    Milda as dabar gale­ciau papa­sa­kot bet speju jau nebe­rei­kia. Pirma diena dave zeme­la­piuka, pagal ji nuke­liauji iki masinu sto­ve­jimo aiks­te­les bar­ba­kano pape­dej. Ten turi pada­ryt 6 nuo­trau­kas, atspaus­dint mieste kur nors tam tikro for­mato ir atnest jas i vda. Kita diena ryte visus isskirsto i atski­ras patal­pas ir ten ant lapo rei­kia sukurti sce­na­riju is 7 kadru (pie­si­mas taip pat ver­ti­na­mas) taip pat garsa laika kame­ros pade­tis ir pan pako­men­tuot. Panasiai kaip koks win­dows movie make­ris tik ant lapo per­kel­tas ir pakomentuotas.

    Raktiniai zodziai jei kas per google ieskos: media vda foto­gra­fi­jos ir medi­jos menas sto­ja­mieji stojamasis

  • Vaidut
    spalio 13, 2009
    12:19 pm

    Paskaičius atrodo ideali vieta stu­di­juoti, tai apie ką sva­jo­jau. :)
    Tik gaila, ne man. :)

  • Justas Jankauskas
    gruodžio 1, 2009
    11:52 pm

    Labas. Norėčiau pla­čiau suži­not apie kal­viu:) stu­diju prog­ramą. Gal kas galėtu suteikt pla­tes­nės informacijos?

  • Mis. Kristina ;]
    gruodžio 5, 2009
    3:48 am

    Programos rim­tos kal­viams nėra. tik­rai. sakau nuo­šir­džiai kalvė nėra tobula pas mus. spe­cia­listo irgi nėra. tačiau tai stu­den­tams nek­liudo. kal­vėj yra tik­rai šauniai dir­ban­čių žmoge­lių. jei nori būti kal­vis, bent pusę metų turėsi moky­tis ir juve­ly­ri­kos, nes kal­vystė atsi­randa pirmo kurso 2 semestre. vėliau dės­ty­to­jai duoda temas ir pagal temas gali daryti juve­ly­rišką ar kal­višką darbą. ban­dyk kažką kon­re­čiau paklausti. prog­rama daž­niau­siau tokia: per pus­metį 2 dar­bai. Plius žinoma ir kitos paskaitos.

  • onte
    gruodžio 19, 2009
    12:19 pm

    mane tai pat domina kal­vystė, būtų labai įdomu suži­not, kai­nas, sto­jimų sun­kumą ir jų tvarką, jūsų numa­no­mas per­spek­ty­vas. galit man ir email para­šyt antanasgd@​gmail.​com

  • Mis. Kristina ;]
    gruodžio 24, 2009
    11:53 am

    sto­ja­muju kai­nos nezi­nau, gal­but tokia kaip pra­ei­tais metais, nieko negali zinoti, cia tru­pu­teli per toli.. stu­di­jos 11tukst per metus. o sto­ji­mai, jei esi jau­nas zmo­gus, tai ture­jai gir­deti, dabar­tine sto­ja­muju sis­tema i visas meno spe­cia­ly­bes bet kuriame juni­ver­si­tete, fakul­tete yra vie­noda. visi laiko vie­no­dus egzus, tik siek tiek kei­ciasi archi­tek­tu­rai, dizai­nui. stoje i metalo plas­tika laike dizaino egza( kol­kas yra ban­doma viska pakeisti, nes tai absur­das.)
    sto­ja­muju sun­ku­mas, as to nie­kaip tau neapi­pa­sa­ko­siu, moki piest– vuo­lia! sto­ji­muose buvo pie­si­mas, kom­poza… va tokie daly­kai. per­spek­ty­vos visada pri­klauso nuo taves.
    atsa­kiau i si tink­lapi , nes gal kitiems irgi idomu ;]

  • onte
    gruodžio 25, 2009
    12:38 pm

    tai dar ir už sto­ja­muo­sius reik mokėt? :o
    ir ar kokius dažus nau­do­jat per sto­ja­muo­siu? alie­ji­nius? pačiam juos turėt reik? ir kas buvo tam dizaino egze?

  • Mis. Kristina ;]
    gruodžio 29, 2009
    11:32 pm

    dazai tavo, lapai aka­des. tik­rai ne alie­ji­niai. nes dar­bus veza I VILNIU :D tai tu pava­ry­tum su alie­ji­niais. guasas akva­rele, kaip moki kas patinka. tei­sin­gai moket nerei­kejo. tai buvo natiur­morto piesimas(geometrines for­mos), tapy­mas natiur­morto ir to pacio natriur­morto abst­rakti spal­vine interpretacija,kompozos sta­ti­kos dina­mi­kos uzduotis,erdvine kom­po­zi­cija nupiest rei­kejo, testas.

    tai tiek. visa kom­po­zos uzduo­tys kei­ciasi, lieka tik pats prin­ci­pas KOMPOZA, visi kiti egzai irgi kinta, jei ka. bet geo­met­ri­nes for­mos pie­sime tai jau bent 3–4 metus dominuoja.

  • onte
    gruodžio 29, 2009
    11:41 pm

    o tai tada gal taip išeina, kad sto­ja­muo­sius į tel­šius gali lai­kyt ir vil­niuj? :S labai man padėtų :D

  • Mis. Kristina ;]
    gruodžio 30, 2009
    3:10 pm

    galima, bet des­ty­to­jai pagei­dauja, kad stu­den­tai lai­kytu egzus tam fake i kuri stoja.

    na nezi­nau, kiek cia tei­giama, kad vil­niuje lai­kysi, TDF per sto­ja­muo­sius smagu, plius manau, audi­to­ri­jose buna maziau zmo­niu, tai nesi­jau­cia stu­den­tai sukaus­tyti, na dar ir del to nesi­jau­cia, nes is vakaro visi susi­pa­zista :D ( savo­ti­skai), atvyk i atviru duru die­nas pavasari ;]

  • Erika Zmitrovičiūtė
    sausio 6, 2010
    10:35 pm

    Beprotiškai noriu stu­di­juoti Telšiuose, mano sva­jonė — juve­ly­rika. Tačiau buvau per didelė mižnė ir nė neban­džiau įstot ten, nes gal­vo­jau: sto­ja­mieji… nee, neįstosiu.

  • onte
    sausio 9, 2010
    6:27 pm

    o ką būtent pie­šėt per sto­ja­muo­sius? galvas?

  • Kristina Mis
    sausio 16, 2010
    1:13 pm

    Taip. PRANESU. DEL kal­vys­tes nesto­kite i Telsius. Kalvystes geriau ismok­site pas ama­ti­ninka kalvi nei tel­siuose.
    Jau nuo kitu metu tai vadin­sis nebe juve­ly­rika ir kal­vyste, o metalo menas. nes tai spe­cia­lybe kur galima daryt bet ka . Ir kaip kam patinka , vieni daro papuo­ša­lus, kiti objek­tus is metalo ar kitos medzia­gos, tai kar­tais net ” metalo menas” nera tas zodziu jun­gi­nys tin­kan­tis api­bu­dinti specialybe. . ‘;]]

    citata: kom­po­zos uzduo­tys kei­ciasi, lieka tik pats prin­ci­pas KOMPOZA, visi kiti egzai irgi kinta, jei ka. bet geo­met­ri­nes for­mos pie­sime tai jau bent 3–4 metus dominuoja.

  • Mis. Kristina ;]
    sausio 28, 2010
    10:02 pm

    http://​tdf​.lt/ cia yra dar info , mazai, bet visgi. ateiti atsi­ras metalo stu­dentų darbų nuotraukos.

  • ginta
    vasario 21, 2010
    6:57 pm

    Noriu stu­di­juoti juve­ly­riką, bet neži­nau kokių egza­minų rei­kia sto­jant. Gal kas galit padėt?

  • ;))
    kovo 3, 2010
    5:27 pm

    patiko;))

  • mis.kristina
    kovo 5, 2010
    7:41 pm

    egza­minų… manau, lie­tu­vių kal­bos. bet vis­tik, pri­va­lu­mas, mano manymu, ir anglų, ir visi kiti egza­mi­nai. manau, lie­tu­vių, anglų egza­minų balams yra pir­me­nybė. patai­sy­kite , jei klystu..

    džiau­giuosi, kad patiko ;]

  • onte
    kovo 18, 2010
    9:41 pm

    jeigu aš dabar žadu balan­džio 2d važiuot į Telšius, į atvirų durų die­nas, tai kaip man tą fakul­tetą susirast?

  • Kristina Mis
    kovo 20, 2010
    10:18 pm

    balan­dzio 2 diena. 13.00 VDA TDF ( tel­siuose ;] ) vyks atvirų durų diena, pra­šom užsukti ;]

    Kaip pasiekti TDF:
    Jeigu su trau­ki­niu, tai išlipi iš trau­ki­nio ir eini tie­siai, prie­šais esanti gatvė yra Stoties g., eini sto­ties gatve, vėliau ji kei­cia pava­di­nimą į Kęstučio gatvę, eini, kol pasieki Respublikos gatvę, tada suki į dešinę ir eini tie­siai, pri­eini san­kryžą su švie­so­foru ;]]( ji prie pat auto­busų sto­ties), tada iš res­pu­bub­li­kos gat­vės suki kai­rėn. Tatai pasie­kei Muzijaus gatvę, eini tie­siai , kol pama­tai kai­rėje pusėje stūk­santį reno­vuo­jamą pastatą — TDF. užtruk­sit 30 min tikrai ;]

    Jeigu su auto­busu, tai prie­šais auto­busų stotį esanti gatvė yra Muziejaus gatvė, tie­siog eini tie­siai Muziejaus gatve, kol pama­tai kai­rėje pusėje stūk­santį reno­vuo­jamą pastatą — TDF.
    ;]

  • Dr. Satan
    kovo 21, 2010
    3:29 am

    Sveiki. : ). Man įdomu, ar man įmanoma per­s­toti iš KU dai­lės [jau man keiks­ma­žo­džiu beveik patapo] į VDA TDF metalo plas­tiką? Kol kas jokių skolų netu­riu. 2009 lai­kiau sto­ja­muo­sius TDF. Be galo gai­liuosi, kad pirmu pri­o­ri­tetu para­šiau KU, o ne VDA.

  • Kristina Mis
    kovo 21, 2010
    10:34 am

    o cia jau zinok, rei­kia klausti vil­niuje, neži­nau tik­rai.
    is VDAVDA kita spe­cia­lybe galima stoti, kaip is KUVDA neži­nau. patar­ciau pasi­skam­binti i Vilniu. Suskubk ;]

  • Kristina Mis
    kovo 21, 2010
    10:40 am

    blo­giau­siu atveju gali stoti tie­siog is naujo. nors tai ne ką neblo­ges­nis varian­tas nei stu­di­juoti tai, kas tau nepatinka.

  • Dr. Satan
    kovo 21, 2010
    2:04 pm

    Dėkui. ;] Išties, savo stu­di­jo­mis esu nusi­vy­lęs. Grynas asme­ny­bės žlugdymas..

  • Marija
    kovo 23, 2010
    6:53 pm

    O kaip dėl dai­lės egza­mino? Gal kas žino kiek pro­centų rei­kia surinkti tiek dai­lės, lie­tu­vių ir anglų kalbų egzaminuose?

  • onte
    kovo 23, 2010
    7:30 pm

    Marija, dai­lės egza­mi­nas netu­rėtų būt rei­ka­lin­gas, o kitų egza­minų pažy­miai paly­ginti turėtų būt aukš­tesni už kitų sto­jan­čių į tavo specialybę.

    O ten tie­siog nueini į tas atvirų dienų die­nas ir kon­sul­tuo­jies paskaitų jokių nebus? nieko nepra­ra­siu, jei vėluosiu?

  • Dr. Satan
    kovo 23, 2010
    7:35 pm

    Dailės egza­mi­nas nieko nepri­deda ir nieko neat­ima šiaip. Jis net nerei­ka­lin­gas sto­jant į meno sri­ties stu­di­jas. Svarbiausia– gerai išlai­kyti anglų ir lie­tu­vių VBE.

  • Kristina Mis
    kovo 23, 2010
    10:21 pm

    Taip, geri rezul­ta­tai iš egza­minų yra svarbu. Koks balas turi būti ? O koks skir­tu­mas ? Juk tavo kon­ku­ren­tai savo balų dar irgi nežino. Jei balas tavo dides­nis už tavo kon­ku­rento, tai WUOLIA!, turi dau­giau gali­my­biu– kuo tu geriau pasi­ruoši egza­mi­nams, o dar geriau pasi­ruoši sto­ja­mie­siems, tuo tavo balai didesni įstoti į vals­ty­bės finan­suo­jamą vietą. ;]

    Onte pra­rasi mumis ;D bus 13 valanda paskaita apie bend­rai TDF, o tada paro­dy­sim jums dirb­tu­ves ir atsa­ky­sime į jūsų klau­si­mus ;] o jei vėluosi, tai negir­dėsi dalies infor­ma­ci­jos ir klau­simų bus dau­giau ;] nau­dinga ;] kadangi sto­ja­mieji į dizainą yra visiems vie­nodi, tai pra­džioje bus kal­bama ir apie sto­ja­muo­sius, manau ;]

  • Dr. Satan
    kovo 24, 2010
    6:29 pm

    Planuoju atva­žiuoti į atvirų durų die­nas. :> Man rei­kia daug dau­giau informacijos.

  • Kristina Mis
    kovo 24, 2010
    8:07 pm

    daug dau­giau infor­ma­ci­jos, nu ido­miai ;D pažiūrėsim ;]

  • Dr. Satan
    kovo 24, 2010
    10:39 pm

    Na, gal ir keis­tai nuskam­bėjo toks mano posa­kis. Nevykėliškai, manau.

  • Dr. Satan
    kovo 26, 2010
    12:35 am

    Sakykit, ar pas jus nebūna taip, kad dės­ty­to­jai atvi­rai jus nie­kintų? Lieptų mesti sun­kiai padirb­tus dar­bus į šiukš­lių dėžę?

  • ju.
    kovo 28, 2010
    11:42 am

    ar sto­jant i dai­les srity uzsie­nio kal­bos egza­mi­nas butinas??

  • Kristina Mis
    kovo 29, 2010
    10:19 pm

    dr. rodos nebuna ;] o kur taip buna ? būna, kad suvaro, bet taip būna, kai pats nesi tik­ras dėl idė­jos, kai neturi argu­mentų. Visi dar­bai pada­romi sun­kiai ;]
    taip gali būti, jei nevaikš­tai į paskai­tas ir per visą pus­metį nepa­si­ro­dei pas dėstytoją.

    nepa­mirš­kit, kad šiemet vėl bus NAMŲ DARBŲ PERŽIŪROS, rei­kia paruošti tapy­bos, aka­de­mi­nio pie­šimo, šiaip pie­šimo darbų, galite atsi­vežti ir paro­dyti su spe­cia­lybe ar apskri­tai su menu susi­ju­sių darbų.
    Praėjus šią atranką galė­site lai­kyti sto­ja­muo­sius egza­mi­nus. Dažniausi visi praeina.

    ju.
    Stojimams rei­kia: lie­tu­vių kal­bos mokyk­li­nio arba vals­ty­bi­nio egza­mino ir rei­kia užsie­nio kal­bos meti­nio pažy­mio. Dailės egza­mino nerei­kia. (dai­les mokyklų, būre­lių bai­gi­mai nepri­deda balų.)

    70% sto­ja­mieji, 20% lie­tu­vių kal­bos egza­mi­nas, 10% užs­nie­nio kal­bos meti­nis pažymys.

  • onte
    kovo 30, 2010
    10:02 am

    ohh.. apie tas per­žiū­ras rei­kėjo anks­čiau pasa­kyt :D

  • Kristina Mis
    kovo 30, 2010
    11:11 am

    tai, kad ans­čiau nela­bai ir pasa­kysi, nes čia vals­ty­bės dėka vis­kas kei­čiasi grei­tai. bet dėl per­žiūrų, jau nuspręsta.

    juk vis­tiek ruo­šia­tės, sto­ja­mie­siems? tai ir rody­sit kaip ruo­šia­tės. dar daug laiko turt ;]

  • onte
    kovo 30, 2010
    2:09 pm

    nu dabar į užsi­ėmi­mus jau nebe nuei­siu, ir darbų geres­nių nebe­pa­im­siu. Nors gal ne bėda, paim­siu ką nors seno, dide­lių kri­te­rijų netu­rėtų kelt :D

  • Kristina Mis
    kovo 30, 2010
    2:41 pm

    gal­būt esi labai gerai pasi­ruo­šęs ir tiek.
    nėra skir­tumo seni tie dar­bai ar ne. Svarbu , kad tavo ;]

  • Dr. Satan
    kovo 30, 2010
    10:09 pm

    Kristina, šiaip, sten­giuosi paskaitų nepra­lei­di­nėti. Dabartinė (kai kurių) mūsų dės­ty­tojų dis­ci­p­lina– nie­kinti stu­den­tus, paro­dyti, kad jie yra tik š… dar dides­nėje š..malėje. Mus nie­kina vien dėl to, kad mes darom kom­po­zi­ci­jos dar­bus taip, kaip norime, t.y. nedir­bame pagal “tai­syk­les” ir dėstytoja/​s pastebi mūsų dar­buose vien “klai­das”. Tiesiog. Verčia mus tapti kaž­ko­kiais mecha­niz­mais. :] Vat, o jei reiktų sto­ja­mie­siems namų darbų, manau, kad ganė­ti­nai daug jų turiu.

  • Dr. Satan
    kovo 30, 2010
    10:13 pm

    Ir šiaip, gir­dė­jau gan negerų atsi­lie­pimų apie VDA TDF juve­ly­riką. Iš pir­ma­kur­sio draugo.

  • Kristina Mis
    kovo 30, 2010
    10:29 pm

    atvyksi penk­ta­dieni ir pakal­be­sim apie blo­gus atsiliepimus ;]

  • onte
    balandžio 1, 2010
    10:34 am

    o juk ne tik per šitas atvirų durų die­nas galima namų dar­bus nešt? vėliau gal irgi gali­my­bių bus?

  • ||||||||||||||||||||
    balandžio 1, 2010
    7:41 pm

    Onte, namų darbų per­žiū­ros NEVYKSTA per atvirų durų die­nas.
    Siūlyčiau rim­čiau pasi­do­mėti sto­jimo tvarka ir reikalavimais.

  • Onte
    balandžio 1, 2010
    8:18 pm

    tai ką čia Kristina sako?

  • |||||||||||||||||||
    balandžio 1, 2010
    8:54 pm

    Nesuprantu kurioje vie­toje tu įžvel­gei bent kažką pana­šaus Kristinos komen­ta­ruose, bet atva­žiuok rytoj ir susi­ži­nok visas datas. Dar kartą kar­toju — ATVIRŲ DURŲ DIENOS IR SAVARANKIŠKŲ DARBŲ PERŽIŪROS NEBŪNAPAČIĄ DIENĄ. Stojimo tvarką gerai žinau, nes savo kai­liu paty­riau — aš stu­di­juoju ČIA.

  • onte
    balandžio 1, 2010
    9:00 pm

    gerai, nekreip­kit į mane dėme­sio :D

  • Kristina Mis
    balandžio 2, 2010
    5:52 pm

    Tau žmogus gerai atsakė. Ar mes kokį klau­simą pra­lei­dom ? ne visada mes prie kom­piu­te­rių sėdim..

    be to, tik­rai rei­kėtų visiems geriau pasi­do­mėti egza­mi­nais. aš jau nuro­džiau infor­ma­ci­jos šaltinį http://​www​.tdf​.lt http://​www​.vda​.lt aš nega­liu visko žinoti.

    Savarankiškų darbų per­žiū­ros vyk­do­mos visuose fakul­te­tuose (Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Telšiuose) bir­že­lio 14, 15, 16 die­no­mis nuo 9 val. iki 16 val. Peržiūrų metu Rektoriaus patvir­tinta komi­sija pagal sto­jan­čiųjų pateik­tus dar­bus spren­džia, suteikti ar nesu­teikti reko­men­da­ciją lai­kyti sto­ja­mąjį egza­miną. Neatvykusieji į per­žiūrą ir negavę reko­men­da­ci­jos lai­kyti sto­ja­muo­sius egza­mi­nus toliau kon­kurse nedalyvauja.

  • Montenegro
    balandžio 13, 2010
    12:07 pm

    Kitais metais būsiu 11-​okė kokius daly­kus man rei­kėtų rink­tis sto­jant į juve­ly­riką? Lietuvių, anglų, dailė su šitais vis­kas aišku, o ką ver­tėtų rink­tis dar? Ar rei­kia kokios che­mi­jos? Gal brai­žy­bos? Matematikos?

  • Kristina Mis
    balandžio 14, 2010
    4:13 pm

    kol­kas ‚atrodo, kad nerei­kia, bet, kaip žinia, daug dalykų kei­čiasi lai­kui bėgant. tik­rai nema­nau, kad į menus sto­jant kada­nors pri­reiks che­mi­jos, fizi­kos pažy­mio ar dar kažko pana­šaus. Žinoma, jei tau tai patinka, tai labai šaunu. Turėsi didesnį žinių bagažą ir kuriant kokį kine­tinį ar dar vel­nias žino kokį objektą tau bus lengviau ;]

  • sasa
    balandžio 26, 2010
    2:30 pm

    aš kaip ir Montenegro kitais metais būsiu vie­no­lik­tokė, bet taip pat neži­nau kokius daly­kus kokias lygiais rei­kėtų rink­tis, gal kas galit patarti?

  • Kristina Mis
    balandžio 26, 2010
    3:18 pm

    10 kla­sėj skai­tyt nemoko? čia jau yra visa infor­ma­cija, tad rei­kėtų skai­tyti. dabar­tinė sto­jimo sis­tema dik­tuoja, ka abi­tu­rien­tas turi moky­tis. uzsie­nio kalba, lietuviu.

  • paulius
    gegužės 3, 2010
    10:28 pm

    nore­jau pasi­tei­rauti ko butent rei­kia sto­jant i bal­dui dizaina ir res­tau­ra­vima?
    kokios galy­my­bes mokan­tis vidu­ti­niskai ? kas yra akcen­tuo­jama sto­jant? ir dau­giau nore­ciau suzi­noti nau­din­gos ifor­ma­ci­jos is paciu baldu dizaino ir res­tau­ra­vimo stu­dentu nau­din­gos info.

  • Kristina Mis
    gegužės 22, 2010
    7:39 pm

    Mokėjimo piešti, kom­po­zi­ci­jos pag­rindų, visiems yra vis­kas rea­liai vie­no­dai, tik skir­sis pasta­ty­mai, kom­po­zos užduo­tys. Manau, pats supranti, kad mokan­tis vidu­ti­niš­kai gali­my­bės mažes­nės, tai logiška.

    rodos, dabar Vilniuje yra dizaino die­nos, tai jos dar vyksta, gali nueiti pažiū­rėti paro­dos Telšių baldų dizaino ir res­tau­ra­vimo stu­dentų darbų. Žmonės suin­te­re­suoti žinoti sto­jimo tvarką tik­rai nėra visi stu­den­tai, tai labiau žino stu­dentų atsto­vy­bės. Greitai pasi­ro­dys, o gal jau pasi­rodė, jūsų sto­jimo tvar­ka­raš­čiai, pra­lenk­siu laiką, pasa­ky­siu, kad aš jų neži­nau, čia jau patys turit domė­tis. vda​.lt

  • bop
    gegužės 24, 2010
    8:01 pm

    o ar galima tuos sava­ran­kiš­kus dar­bus pri­sta­tyti ne tel­šiuose, o, pavyz­džiui, klai­pė­doj? nes pri­ėmimo tai­syk­lėse para­šyta, kad dar­bus pri­sta­tyti į tą fakul­tetą, kuriame vyk­doma mano pasi­rinkta prog­rama. tai man įdomu, ar būtina. Ir dar pasi­tiks­li­ni­mas dėl sto­ja­mųjų: tai rei­kės lai­kyti 4 egza­mi­nus — pie­šimą, tapybą, plokš­tu­minę ir erd­vinę kom­po­zi­cija, taip? o tai kaip su testu, nebus jo? nes toj sto­ja­mųjų len­te­lėj neparašyta.

  • Dainora
    gegužės 25, 2010
    6:26 pm

    Iš tėve­lio patirties(mokėsi Telšių dai­lės technikume(dar senais lai­kais)): Bendrabutis buvo prie ežero, vaka­rais būdavo, kad kar­tais vie­ti­niai ” ban­dziū­gos” lauž­da­vosi į bend­ra­būtį, rei­kė­davo kviest poli­ciją, o taip tai labai geri ir šilti žmonės būdavo.
    kas apra­šy­tu­mėt, kaip yra dabar?
    mat esu iš Šilu­tės rajono, Žemai­čių Naumiesčio, man 14 metų ir jau gal­voju apie stu­di­jas Telšių dai­lės fakultete :]

  • Kristina Mis
    birželio 2, 2010
    1:07 pm

    ponas ar ponia bop, jeigu para­syta, kad darbu per­ziura vyksta ten kur turi vykti . t.y. tam fakul­tete i kuri stoji, vadi­nasi, ten ir turi vezti savo dar­bus. nerei­kia pri­gal­voti nauju tai­syk­liu, nes papras­ciau nepa­si­da­rys.
    per­ziu­ros metu, jeigu turit klau­simu apie sto­ja­muo­sius , tai paklau­s­kit ir bus ais­kiau. Nors vis­kas ais­kiai yra isdes­tyta vda​.lt psulapyje.

    testo nebus. pasi­ti­ke­kit. tuo, kas para­syta. nes mes tik­rai nauju dalyku neis­gal­vo­jam. visa VDA sis­tema yra vie­noda tiek Kaune, tiek Telsiuose, tiek Klaipedoje, tiek Vilniuje. Todel prie­mi­mas visur vyk­do­mas taip pat. Ir tai­syk­les visiems yra vienodos.

  • Kristina Mis
    birželio 2, 2010
    1:15 pm

    dai­nora, visada ir visur buna visko. gyve­nam nor­ma­lioj visuo­me­neje, savoka “nor­malu” yra iskreipta visur. todel nera nieko keista, kai tave gat­veje uzkal­bina kas­nors. As, tiesa pasa­kius, netu­riu bai­mes dide­les vaiks­cioti nakti viena. Telsiai del sau­gumo visi­skai nera kaz­kuo isskir­tine vieta, kaip tave gali uzpulti Silutej, Kaune, Vilniuje, taip taip, gali ivykti ir Telsiuose. tie­siog, kai atva­ziuoji is kito miesto savaime aisku, kad jau­tiesi nesau­giai, nes neturi dide­lio uznugario.

    as pil­nai patei­sinu tel­sie­cius, kurie vaka­rais atva­ziuoja prie bend­ra­bu­cio isgerti ir gar­siai muzi­kos pasi­klau­syti, nes jiems cia , tel­siuose, nera ka dau­giau veikti. konf­lik­tai kyla labai labai retai.

  • bop
    birželio 4, 2010
    12:18 pm

    Ačiū už atsa­kymą, man dar neaišku tik dėl erd­vi­nės kom­po­zi­ci­jos, ką ten maž­daug rei­kia piešti, erd­viš­kai kažką? Ir ant kokio for­mato, A3? Ar visus lapus duoda, pvz. ir akvarelinius?

  • Kristina Mis
    birželio 7, 2010
    10:57 am

    atva­ziuok i darbu per­ziura ir paklausi. Nes bet kokiu atveju tau kils bega­les klau­simu. lapus , rodos, duoda.

  • kAmA
    liepos 26, 2010
    10:06 pm

    Norejau pasi­tei­rauti, ar Lietuvoje be VDA TDF yra dar gali­mybe stu­di­juoti juvelyrika?

  • egle
    rugpjūčio 28, 2010
    12:43 am

    Noreciau paklausti ar ima­noma mainu prog­rama is Tdf kur nors,jei taip kada tai galima pada­ryti ir kuriam lai
    kui?

  • ||||||||||||||||||||
    rugpjūčio 29, 2010
    1:07 pm

    TDF yra tas pats VDA. Mainų prog­ra­mos vyksta, Erasmusas vei­kia. VDA yra pasi­ra­šiusi bend­ra­dar­bia­vimo sutar­tis su ne vienu uni­ver­si­tetu įvai­riose šalyse.
    Kreipkis į TDF deka­natą. Geri žmonės tau paaiš­kins smulkiau.

  • egle
    rugsėjo 1, 2010
    12:57 pm

    Aciu ;)

  • Robertas
    rugsėjo 8, 2010
    5:34 pm

    Dailes edzas buti­nas sto­jant i juve­ly­rika ar uztenka anglu-​lietuviu ?

  • ||||||||||||||||||||
    rugsėjo 9, 2010
    6:14 pm

    Jei tik­rai nie­kur nerandi infor­ma­ci­jos, kreip­kis į TDF :
    telsiai@​vda.​lt

  • Kristina Mis
    spalio 6, 2010
    10:14 pm

    dai­les egza­mi­nas nereikalingas.

  • gintarė
    lapkričio 12, 2010
    11:22 am

    Sveiki, esu susi­do­mė­jus juve­ly­rika.. norė­čiau arti­miau pažinti šį mokslą… Visą nau­dingą infor­ma­ciją radau, tačiau ar didelė prob­lema jei nesi­do­miu pie­šimu, nelan­kau dai­lės mokyk­los ir t.t. Skaičiau,kad daug tapot ir piešiat?

  • ||||||||||||||||||||
    lapkričio 19, 2010
    10:43 am

    Taip mes tapom ir pie­šiam. Ir nema­žai. Vienokių ar kito­kių pie­šimo įgūdžių tai būti­nai pri­reiks, nes gali net sto­ja­mųjų neiš­lai­kyti. Dar rei­kės ir namų darbų per­žiū­rose kažką paro­dyti. Bandyk kaž­kaip moky­tis, atva­žiuok pas mus į paren­gia­muo­sius kur­sus.
    Čia mūsų dės­ty­to­jai atvers tave į žmogų.

  • ev
    lapkričio 27, 2010
    2:43 am

    ar bran­giai kai­nuoja stu­di­juoti juve­ly­rika? turiu omeny, pirkti meta­lus, iran­kius ir pan.

  • Kristina Mis
    gruodžio 1, 2010
    1:12 am

    Juvelyrika kai­nuoja. Įran­kiai kai­nuoja dau­giau nei medžia­gos, bet jei rim­tai žadi užsi­imti, tai negaila pinigų.
    Jeigu tu nenori piešti , tapyti ir t.t, tai yra Kauno kole­gi­joje, rodos, juve­ly­rika ;] ten, manau, mažiau menų.

  • ev
    gruodžio 12, 2010
    2:57 pm

    piesti as noriu ir tapyti as noriu ir juve­ly­ri­kos noriu. tie­siog idomu kiek reik turet pra­dziai pinigo, tar­kim patys pra­di­niai irankiai,kuriu reik pir­mam kur­sui, bend­rai kaina yra sim­tais ar jau kalba eina apie tuks­tanti su vir­sum? kiek pinigo maz­daug pri­rei­kia pir­mam kur­sui bend­rai, na neskai­tant mokslo kainos?

  • Kristina Mis
    gruodžio 17, 2010
    8:20 pm

    Šimtais, spėju iki 300 lt pra­džiai pakanka. Pirmi įran­kiai yra: pin­ce­tai kelių rūšių, plak­tu­kai kelių rūšių, pjūk­le­liai, jiems rėmas, grąž­te­liai, dil­dės, lyd­me­ta­lis fliu­sas. Projektams išlei­džiam per per­žiūra nuo 20lt– bele­kiek, pagal porei­kius kiek­vie­nam. Tobulas rei­ka­las yra dre­me­lis– jo kaina yra apie 200 lt, geres­nio ir rim­tes­nio kaina didesnė. Be jo galima apsi­eiti, bet jis taupo laiką.

    O kiek vis­kas kai­nuoja, tai neima­noma pasa­kyt, nes ne visi turi vie­no­dos paskir­ties įran­kius, vis­kas pagal poreikį.
    Būtiniausių įran­kių sąrašą stu­den­tai gauna per stojamuosius.

  • Ramona
    vasario 22, 2011
    8:02 pm

    Viskas,skamba labai graziai,bet kaip stojamieji?kaip gali­mybe istoti ? :)

  • Kristina Mis
    vasario 26, 2011
    10:58 pm

    tokia pati kaip ir i kitas VDA spe­cia­ly­bes.. sto­ja­mieji yra bendri. komen­ta­ruose turė­tum rasti infor­ma­ci­jos.. nesi­nori kartotis.

  • Aguona
    gegužės 9, 2011
    6:00 pm

    Labai nore­ciau stu­di­juoti juvelyrika,bet netu­riu aka­de­mi­nio pie­simo pag­rindu be kuriu tur­but ir istoti labai sunku? :(

  • Batai
    rugsėjo 19, 2011
    3:53 pm

    Sveiki,

    gal­voju apie Baldų dizaino ir Restauravimo stu­di­jas Telšiuose. Gal galit kas trum­pai apžvelgti prog­ramą? Man įdomu, ar ten įeina dro­žyba: skulp­tū­ros, deko­ra­ty­vi­niai medžio dirbiniai.

  • lapas
    spalio 21, 2011
    10:13 am

    Sveiki,
    Gal kas galė­tu­mėt padėti gauti įran­kių sąrašą, kurį pir­ma­kur­siai gauna aka­de­mi­joje stu­di­juo­dami juvelyriką?:)

  • Ieva
    balandžio 1, 2012
    2:21 pm

    mano sva­jone stu­di­juoti TDF,tik va beda bijau labai sto­ja­muju egzaminu…manau sun­koka ten istoti,bet gi nepa­ban­des nesuzinosi:)